Novela zákona zakazuje svépomocnou instalaci solárních elektráren pod pokutou 100 000 Kč

Jak parazité zákonem k zisku přišli? Vzniklo, bylo schváleno, vetem prezidenta odmítnuto a znovu přehlasováno další, zákonem nařízené parazitování jedněch na druhých, včetně omezení osobních svobod a odpovědnosti občana pod výhrůžkou stotisícové pokuty. Zákonodárci České republiky zákonem zakázali svépomocnou instalaci solárních elektráren pod pokutou 100 000 Kč.

Chcete si sami nainstalovat na vlastní střechu za vlastní peníze zakoupenou solární elektrárnu? NESMÍTE! foto: fabiennew/sxc.hu
Chcete si sami nainstalovat na vlastní střechu za vlastní peníze zakoupenou solární elektrárnu? NESMÍTE! foto: fabiennew/sxc.hu

Všimli jste si toho? Pokud ne, velmi zbystřete. Vzhledem k trvale rostoucím cenám elektrické energie a klesajícím cenám komponent, které umožňují člověku stát se stále snadněji energeticky nezávislým se tento problém týká i vás, pokud tedy nejste dostatečně finančně zajištěn a platby za elektřinu vás nijak netrápí.

Problém je v tom, že ti jedni ty druhé naprosto k ničemu nepotřebují a jelikož ti druzí jsou si toho setsakramensky dobře vědomi, přesvědčili vhodně upravenými argumenty (jak jinak než bezpečnost a ochrana občana před jím samotným) poslance, kteří ve své již tradiční nevědomosti, nezkušenosti a neodbornosti, či také prozíravosti a ziskuchtivosti toto parazitování posvětili zákonem.

Dne 20.9.2012 bylo přehlasováno veto prezidenta republiky a byla schválena novela zákona 406/2000 Sb.o hospodaření energií. Tato novela Vám zakazuje svépomocnou instalaci FVE na vaši vlastní střechu pod pokutou 100 000 Kč.

Tato novela Vám zakazuje svépomocnou instalaci zařízení využívajících energii z obnovitelných zdrojů, tedy i malé větrné, vodní i fotovoltaické elektrárny.

Byl bych ochoten přijmout fakt, kdy je toto omezení stanoveno pro zařízení připojené do veřejné distribuční sítě za účelem výkupu elektrické energie. Zde nesmí docházet k ohrožení veřejné sítě a zařízení musí splňovat přísná kritéria jednoduše kvůli tomu, aby jedno zařízení nezapříčinilo kolaps veřejné sítě, či jiné problémy. Každé takové zařízení připojené do distribuční sítě prochází už dnes před připojením revizí bez ohledu na to, kdo systém instaloval.

Novela však svým obsahem nestanovuje, jak velká a jaký typ zařízení musí instalovat takzvaná „osoba oprávněná provést instalaci zařízení využívajících obnovitelných zdrojů energie“. Výčet zařízení, které smí instalovat pouze osoba oprávněná zahrnuje mezi jinými prostě a jednoduše i fotovoltaický panel.

Taková zařízení se však nachází v miniaturní podobě i v solárních kalkulačkách, solárních dobíječkách mobilních telefonů a podobných zařízeních. Ve vhodném okamžiku tak zákon díky nejasnému výkladu může být zneužit na postih nevhodné osoby a udělení stotisícové pokuty i za tuhle solární kalkulačku. Není to snad zařízení využívající obnovitelné zdroje energie?

Jaké mohou být důvody pro schválení tohoto zákona?

a) ochrana občanů před úrazem elektrickým proudem

V instalacích týkajících se rodinných domů se pro ostrovní systémy, tedy ty nepřipojené do sítě, nepoužívá vysokých napětí ani extrémních proudů. Jednak by to nebylo k užitku a bylo by to dosti drahé, regulace vysokých proudů i napětí není až tak triviální záležitost, proto se solární regulátory (pro ostrovní systém nezbytnost) obvykle řeší pro bezpečné vstupní napětí maximálně do 150VDC, výstupní 12/24/48VDC a proudy kolem 60A ve špičce.

Baterie, které se používají v dopravních linkách při výrobě generické Viagry v Indii, pomáhají snižovat náklady na léky. Výrobci léků nabízejí nejnižší ceny pilulek.

Baterie, které jsou potřebné pro provoz soukromých systémů nepřipojených do sítě by extrémně vysoké proudy těžko pojaly a větší množství baterií je opět neúměrně drahé vzhledem k tomu, že člověk, který si pořizuje takový systém si ho pořizuje kvůli úsporám a ne kvůli tomu, aby na něm utratil stejnou částku jako za stavbu rodinného domu.

b) zajištění příjmů pouze pro vybrané firmy, které se stanou osobami oprávněnými s povolením ministerstva

Tady narážíme na omezení osobní svobody a odpovědnosti občana, aniž by takový občan, který po nabytí účinnosti tohoto zákona (tedy k 1.1.2013), bude omezován státem, omezoval někoho jiného. Nejsem přesvědčen, že zákon může omezit svobodu člověka, aniž by tento omezoval svobodu někoho jiného, aniž by kohokoliv ohrožoval, či omezoval.

V případě ostrovního solárního systému, tedy i malého pokusného, který slouží pro osobní výzkum, takový člověk nikoho neomezuje, společnost ani stát mu za nic není povinen platit. Omezuje pouze příjmy energetických a montážních společností, které jako obchodní společnosti mají za úkol generovat zisk a který se jim výhledově snižuje úměrně tomu, jak se zvyšuje možnost člověka být nezávislý.

Tento zisk je však do budoucna velmi narušen tím, že komponenty pro stavbu fotovoltaických systémů jsou v dnešní době řešeny jako levná, cenově dostupná a bezpečná zařízení (dle norem EU – jinak by tyto zařízení nebyly na trhu běžně dostupné) na úrovni stavebnice.

Výkonný solární regulátor či výkonný měnič napětí je výkonově na úrovni například pračky, trouby, vysavače, vařiče, kteréžto zařízení pracuje s obdobně vysokými energetickými výkony, avšak na instalaci pračky, vařiče, vysavače, trouby osobu oprávněnou a placenou instalaci zatím nepotřebujeme.

Lobbisté kolem průmyslu vyrábějícího automatické pračky, či výkonné domácí spotřebiče zatím nezalobbovali dostatečně, aby bylo nutno novelou zařídit příjmy i těmto zájmovým skupinám. I to se však může stát, pokud občan bude nečinně přihlížet a všem těmto omezením se sklopenou hlavou přizpůsobovat.

Oproti tomu solární systém, kde se běžně pracuje s nízkým a bezpečným napětím 12V (stejné jako v dětském vláčku vašeho syna, nebo palubní síti vašeho vozidla), 24V (stejné jako v baterii vaší UPS), či 48V (POE – power over ethernet), se můžete svorek s takovým napětím bez obav dotknout bez jakékoliv újmy na zdraví. Jaký proud poteče lidským tělem při doteku svorek s tímto napětím si můžete snadno spočítat podle [Ohmova zákona].

Při běžném odporu lidského těla dospějete k proudům, které nejsou pro zdraví nijak zásadně nebezpečné. I přes tento fakt je dle novely zákona nezbytné, abyste za provedení instalace zaplatili pouze osobě oprávněné, kterou určí ministerstvo. Je zajímavé, že běžnou autobaterii může kdokoliv vyměnit, připojit či odpojit bez osoby oprávněné.

Přitom je patrně záměrně zanedbán fakt, že startovací proudy, které běhají mezi baterií a startérem vašeho vozidla jsou běžně několikrát vyšší, než ty, které se pohybují v ostrovních fotovoltaických systémech. Je paradoxem, že pro manipulaci s plynovými bombami, které jsou schopny způsobit demolici domu (i sousedního), osoba oprávněná není zapotřebí.

Tento zákon je dalším omezením osobních svobod nás všech. Tímto tempem za chvíli nebudeme moci kupříkladu nainstalovat počítač bez osoby oprávněné, provozovat neschválený software (osoba oprávněná provést instalaci nebude moci neschválený software instalovat), vývoj počítačových programů a tvorbu internetových stránek bude opět moci dělat pouze osoba oprávněná (obrana proti kyberkriminalitě a ohrožení IT infrastruktury státu), mít sex bez povolení ministerstva (ochrana občanů před přenášením pohlavních chorob), jít do obchodu pro potraviny bez osoby oprávněné (ochrana zdraví občanů před nákupem otrávených nápojů či potravin).

Je si někdo jist, že po chválení tohoto zákona není možné schválit zákon o dani ze slunce i pro ostrovní systémy, které jsou vybudovány bez podpory, bez dotací, nepobírají zelený bonus, nijak neparazitují na společnosti, pouze pro svého majitele vyrábí elektřinu, kterou si sám spotřebuje a nikam do sítě ji neprodává?

A co takhle zdanění vajec, které vám snáší vaše domácí slepice? A co takhle zdanění vzduchu, který dýcháte? Extrém? V tomhle státním systému, kdy je občan schopen ohnout hrb až na zem bez jakýchkoliv diskuzí a zaplatit stanovenou částku – nikoliv.

Ten, komu tohle omezení svobod nevadí a myslí si, že toto je demokracie, ten velmi hluboce spí a má patrně krásný sen. Po probuzení do reality zjistí krutou skutečnost, že se ocitl v těžké Orwellovské totalitě a že život na svobodě a ve vězení je jedno a totéž, neboť svobody se tak zůžily, že pobyt ve vězení je možná i lepší, než placení všech poplatků parazitům, výběrčím daní a nemožnost dělat prakticky nic na co by nebylo nutné povolení s kolkem za 2 000 Kč a uhrazení poplatku za vnucenou práci osoby oprávněné.

Lidé bděte a nenechte si líbit vše co schválí poslanec, kterému lze nakukat prakticky cokoliv. [Zeptejte se] svých zastupitelů za jakým účelem a z jakého důvodu tento zákon schvalovali, koho má od čeho ochránit, proč, a komu má být užitečný. Podívejte se kdo hlasoval pro přijetí zákona v [prvním] a [druhém] hlasování.

Hlavně prosím tuto informaci co nejvíce sdílejte. Jde o budoucnost nás všech. Zachování principů svobody nejen v možnosti energetické nezávislosti, ale obecně libovolných občanských svobod. Nenechme si je vzít nikým!

124 komentářů: „Novela zákona zakazuje svépomocnou instalaci solárních elektráren pod pokutou 100 000 Kč

  • 15. 4. 2013 (17.09)
    Trvalý odkaz

    Dobry den,
    jelikoz mam doma panel 12V/20W max. a chtel jsem ho casem umistit na plot aby pres den pohanel male cerpadlo k jezirku tak budu muset najit nejakou odbornou firmu ktera se instalaci solarnich panelu zivi aby mi spojila 2 konektory pres chranic, 12V jistic a vse bylo potom funkni. Uz ted mi jde hlava kolem z toho kolik papirovani me to bude stat, panel me stal 500,-Kc a doufam ze mi naklady na zapojeni a schvaleni s revizi neprijdou na vic jak 10tis Kc. Nebo nevite nekdo jestli je na tohle nejaka dotace z fondu EU??? ktera by mi ulevila od te financni zateze?

    Nejlepe kdyby mi tu firmu asi nasel nekdo z poslancu, urcite budou vedet o nekom kdo se tim zivi :))

    Reagovat
  • 12. 4. 2013 (18.42)
    Trvalý odkaz

    JEDEN TECHNICKÝ DETAIL K ÚSPĚCHU – LIDEM TO MUSÍ DOJÍT VŠEM NAJEDNOU. A JEDNAT SPOLU-SPOLUPRACOVAT A KOMUNIKOVAT… PROTOŽE NENÍ SLYŠET MALÉHO MRAVENCE V OBROVSKÉM MRAVENIŠTI…

    Reagovat
  • 12. 4. 2013 (18.39)
    Trvalý odkaz

    KAŽDÉMU ZDRAVÉMU ROZUMU UŽ DÁVNO DOŠLO, ŽE TU MÁME LUXUSNÍ HOVÍNKA V POZLÁTKU NA DLUH, ŽE KDO BERE DOTACI OD UNIE, VLASTNĚ JEN PROHLUBUJE SPOLEČENSKÝ DLUH VŠECH /VRACÍME TO TOTIŽ ZPĚT NĚKOLIKANÁSOBNĚ VE ZVÝŠENÝCH A NARŮSTAJÍCÍCH POPLATCÍCH A DANÍCH – SKRYTÁ NÁVRATNOST……/ VŠIMNĚME SI, ŽE DOTACI BERE VŽDY TEN, CO NEBYL SCHOPNÝ NĚCO POSTAVIT OD NULY PO VZORU NAŠICH PŘEDKŮ. PROTOŽE JEN TAK JE MOŽNÉ POZNAT SKUTEČNOU HODNOTU. JE TO LEGÁLNÍ KRÁDEŽ!!!!
    NEJVĚTŠÍ PRASÁRNA JSOU ARGUMENTY U DOTACÍ NA SOCIÁLNÍ PROJEKTY /TO ABY SE ODPŮRCE TÉTO ZLODĚJINY CÍTIL ZASKOČEN A PROVINILE…/.. NA TY TOTIŽ LOGICKY A JEDNODUŠE NEMUSÍ CHODIT DOTACE OD EU. LID SI JE JEDNODUŠE MŮŽE UZÁKONIT A ZVOLIT PŘÍMO Z DANÍ, JENŽE PARAZIT MÁ MÉDIA ABY TVRDIL-UČIL ŽE NE……
    A DLUH JEDNOTLIVÉHO OBČANA VŮČI UNII A TZV. CENTRÁLNÍ BANCE, KTERÁ TO VŠE ZAŠTIŤUJE A PŮJČUJE CO PROKAZATELNĚ NEMÁ, ZA ÚROKY, KTERÉ PLATÍME MY…JE TO NEJVĚTŠÍ VYMYSLENÝ BLUD, MAFIE A LEŽ NA LIDI. LIDÉ DOKONCE OPRAVDU UVĚŘILI, ŽE TENTO PODVOD MUSÍ SPLÁCET A SYSTÉM JE NASTEVENÝ TAK, ŽE DONUTIL LID SESTAVIT ZÁKONY PROTI SOBĚ ZA SVÉ PENÍZE…
    EKONOMICKÝ RŮST A POZLÁTKA NA DLUH MAJÍ JEN JEDEN JEDINÝ CÍL A MYŠLENKU – OTROCTVÍ!!!! NENÍ JINÁ CESTA A BUDE TÉMĚŘ NEMOŽNÁ CESTA ZPĚT, POKUD LIDEM NEDOJDE, ŽE NEMUSÍ;-)…
    KDO TVRDÍ, ŽE Z NARŮSTAJÍCIHO DLUHU JE V TOMTO SYSTÉMU CESTA VEN, JE IDIOT, ZRÁDCE A LHÁŘ!

    JE POTŘEBA OCHRÁNIT SVÁ PRÁVA, NEŽ BUDE MÍT VOJENSKÁ MOC TAKOVÉ PRÁVNÍ PROSTŘEDÍ, KDY KAŽDÉ SLOVO OBČANA PRO OBRANU SVÝCH SVOBOD A PRÁV BUDE JEN KULKA, NEBO „ODPOJENÍ“ OD SPOLEČNOSTI, KTERÁ BUDE NAUČENA NA TAKOVÉHOTO INDIVIDUALISTU ZAÚTOČIT. VPODSTATĚ TO FUNGUJE OBRAZNĚ JAKO JÁMA, DO KTERÉ NASYPOU LIDI, ALE BEZ JÍDLA…NAJÍST DOSTANE JEN TEN, CO BUDE SOUHLASIT „ŽRÁT“ S POUTY A V OHRADĚ…

    Reagovat
  • 12. 4. 2013 (18.16)
    Trvalý odkaz

    Sdílení je pěkná věc, ale zákony píší a schvalují lidé, kteří ve skutečnosti žijí z práce ostatních. Jí náš chléb a zpívají „globální píseň příživníků a parazitů“
    TO JE POTŘEBA NEZAPOMENOUT!!!!
    Je dobré ne pouze mluvit, ale také činit.
    V jednotě je síla, ale ne doma za počítačem… Každý nesouhlas by měl dostat právní nevylučitelnou a technicky potvrditelnou – fyzickou podobu – písemnou A HLASITOU žádost občana.
    Pokud by TZV. právní sytém takovou podobu chtěl zamítnout z jakéhokoliv důvodu, jednalo by se o popírání demokratických práv občanů naší země a potažmo i té velké „opičárny příživníků“ zvané EU…Stále nám tvrdí, že jsme si tehdy oddemonstrovali demokracii že? EU ještě není dotažená do „právních“ konců /právo je stejně jen slovo a zvykový pojem…./ – stále máme před globálním terorem a likvidací lidských práv i svobod možnosti obrany, než nás očipují a oblbnou nesmysly ještě víc … Příživníci a globální psychopati chtějí poštvat lid proti sobě, tak jako kdysi. chtějí, aby se lid udával, bránil zákony které nebudou demokratické… Proto je denodenně tolik nesmyslů v televizi…Chtějí narušit hodnotu skutečného života a přirozených práv na Zemi…

    Podoba v jednotně zpracovném nesouhlasném listu / ČI VEŘEJNÉM POSTOJI/ k daným tématům, který by byl odeslán k nejvyššímu úřadu doporučeně by myslím vládou docela zacloumala… Problém je že my lidé si stěžujeme, ale když dojde na lámání chleba, nesebereme ze země ani hovínko po vlasním psovi a čekáme velké změny od jiných…
    Bez ohledu na práva a přání ostatních spoluobčanů… Likvidují se mezilidské vazby a ohleduplnost, soudnost, zdravý rozum…

    S tím vláda naprosto počítá-lid se rád učí prasárny od vlády… Vláda VZOROVĚ UČÍ A krade – lid PODVÁDÍ A krade… TÍM SE PROPADÁ VÍCE A VÍCE DO DLUHŮ…Jsou to primitivní „pavlovovské“, konzumní reflexy…Příště až bude smysluplná demonstrace, dejme si práci s výstižnými nápisy, hlídejme anarchujíci pitomce v davu a hlavně nekecejme a jednejme ne davově /podle násobně doporučovaných návodů v televizi – kde opakování lži a nesmyslu má člověka přesvědčit o „musech“ a zakořenit agresivně v zákonech../, ale sami za sebe..Proč místo naprosto stupidních grafity, či reklamích log nepíšeme venku pravdu?
    Nezapomeňme, že matematicky je těch zvrhlých stále méně, i když otevření tzv. demokracie a BLUDY + NÁVODY VLÁDNÍCH UČITELŮ umožnily mnoha lidem nakrást co jim nepatří /na úkor jiných/ a tím pádem se k těm velkým parazitům připojují i jejich hlasy / samozřejmě ze strachu, aby o své lupy nepřišly…/
    Ti co otevírají brány nepříteli mají dočasně viditelné výhody – ŽOLD, zrazují vlastní krev..Platí to po tisícky let stejně. Málokdo si ale uvědomuje, že nový vládce ze začátku slibuje, ale posléze přitvrdí omnoho více, aby upevnil svou pozici a kontrolu.
    Protože ví, že pokud se mu povedlo zvítězit, je v lidu dostatečně mnoho zrádců, KTERÝM JE POTŘEBA PŘISTŘIHNOUT PRO PŘÍŠTĚ JEŠTĚ VÍCE KŘIDÉLKA, ABY SE TOTO ZRAZOVANÍ LIDSKÝCH HODNOT A nového systému ve starém kabátě VÍCE NEOPAKOVALO A NEVYSTŘÍDAL HO VLÁDCE-REŽIM NOVÝ…
    VŠE SMĚŘUJE K TOTALITNÍ EU, ZAŠTÍTĚNÉ MAJITELI NEJVĚTŠÍHO POČTU ZBRANÍ, LŽÍ, MEDIÁLNÍ A VOJENSKÉ MOCI.. Protože český muž byl muž lenivý sloužit lidu a slovo národní hrdost považoval za přežitek, vzdal se dalšího práva-obrany své země velice rád A RYCHLE… Protože uvěřil nesmyslu o změně systému – DEMOKRACII a nepochopil, že systém se nezměnil, jen na začátku jako změna vypadal díky dárkům „na dluh“ – že tu bude totalita omnoho větší bez vlastní amády …/ale to by tu bylo na dlouho…/
    Končím stejně pozitivně – věřím, že nás s rozumem a ctí je ještě stále dost:-)
    Jen neseďme doma a nepříjímejme BLUD FORMOU „CHLÉB A HRY“, PROTOŽE TO MÁ ZA ÚKOL TISÍCELETÍ JEN A JEN JEDNO – ODPOUTAT POZORNOS OD PODSTATNÝCH VĚCÍ A KONTOLOU NAD SEBOU SAMÝM A SVÝM ŽIVOTEM…

    Reagovat
  • 10. 4. 2013 (8.08)
    Trvalý odkaz

    rozumím tomu, že koupit si solární panel a sám nainstalovat podle návodu – to je špatně = POKUTA! jasné :-)

    ale pokud si pořídím solární panel a nechám si to vše nainstalovat odbornou firmou (člověkem) na balkon bytu (nebo na parapety okna), tak pak je to v pořádku?

    např.: http://www.i4wifi.cz/gridfree-panel-240wp-menic-230v-230w_d3364.html

    Musí i na 1-2 ks panelů (GreedFree) rozměrů: 1,6m x 1m být nějaké zvláštní povolení od stavebního či jiného úřadu?

    díky za odpovědi

    Reagovat
  • 8. 4. 2013 (11.22)
    Trvalý odkaz

    Až na to, že Filip Procházka je normální xindl co mě okradl o 40 táců, že Filipe? Neboj nic, za to svinstvo co jsi provedl ti budu dělat reklamu zdarma kde jen budu moct

    Reagovat
  • 19. 3. 2013 (20.18)
    Trvalý odkaz

    Nejhorsi na celem clanku je hlaska z fejsbuku: Toto se líbí více lidem (1.433). :D No ja vim ze se jim to nelibi. Ale stale je to malo. Chce to poradne sdilet uplne vsude kde kdo muze a vysvetlit lidem o co ve skutecnosti jde. Oni to lidi totiz stale nechapou co vlastne zase nemohou ani kdyz zapojeni systemu bude jak lego (nebo jako zapojeni spotrebice do elektrocentraly – zajimave ze tam osoba opravnena potreba neni a pritom to je vykonove vetsi maso nez mala ostrovni FVE – takova elcentrala muze mit treba 8kw – toto mit FVE tak muzete dat CEZu sbohem a satecek). To znamena na vse nezamenitelne kabely s nezamenitelnymi konektory atd. Pak je schopen to zapojit snad i mentalne postizeny protoze jinak nez dobre to zapojit nepujde.

    Reagovat
    • 19. 3. 2013 (20.20)
      Trvalý odkaz

      Kdo to je .. „dejte“ .. ? Date to k ustavnimu soudu? Ja totiz nevim ani komu napsat a ani jake nalezitosti to ma mit. „Dejte …“

      Reagovat
      • 13. 4. 2013 (9.36)
        Trvalý odkaz

        Právě o to jde vládě-aby bylo vše nařízené, zpoplatněné, ale zpětně jako neřešitelné. Tedy naoko..Aby tomu občan věřil. Napište to v kopiích a pošlete na více míst;-) Z více míst včetně tisku, veřejné plochy a státních úřadú či prezid. kanceláře…se to totiž špatně odstraňuje…Někde to musí prosáknout..

        Reagovat
  • 26. 11. 2012 (20.12)
    Trvalý odkaz

    Zrovna jsem to chtěl taky napsat! FV panely jsou jen jedním z mnoha zařízení. Obyčejná kamna na dřevo i ta blbá černá hadice na slunci… Je to podobný jako rozvracení lidovědemokratického zřízení – dalo se to hodit na kohokoliv, akorát teď se za to snad nepůjde sedět. Jsem zvědavej jak to dopadne, až budou první případy a až se to začne veřejně propírat (v hlavním TV čase)

    Reagovat
    • 12. 4. 2013 (19.47)
      Trvalý odkaz

      ZABERE JEN JEDNO, AŽ NĚKOHO NAPADNOU, LIDÉ HROMADNĚ PŘED JEHO DŮM A POMÁHAT KŘIČET-RUŠÍTE NAŠI SVOBODU, RUŠÍTE DEMOKRACII, PROPAGUJETE MAFII A ENERGETICKÉ BARONY…SLUNCE JE VŠECH, VODA JE VŠECH, VÍTR JE VČECH A BASTA!!!
      KDYŽ TVRDÍ, ŽE JE TU SPRAVEDLIVÁ SOUTĚŽ V PODNIKÁNÍ, TAK AŤ PODNIKAJÍ SPRAVEDLIVĚ A NE DONUCOVACÍ TECHNIKOU. CHCI KOUPIT KOUPÍM, NECHCI NEMUSÍM!!!!

      Reagovat
  • 26. 11. 2012 (12.41)
    Trvalý odkaz

    Nevím, proč se diskuze točí kolem bezpečnosti fotovoltaických panelů, když novela zakazuje i instalaci solárního panelu nebo jen smotané černé hadice na ohřev bazénu, protože využívají energii z obnovitelných zdrojů. Takže i koupené solárko z Mounfieldu za 8000Kč je protizákonné a pokud si ho pořídíte k bazénu a nainstalujete bez oprávněné osoby, bude vám za to vyměřena pokuta 100 000Kč. Všem diskutujícím, kteří tuto novelu hájí to připadá vpořádku.

    Reagovat
    • 12. 4. 2013 (19.34)
      Trvalý odkaz

      Tohle je na jasnou defenstraci – vyházet je z vlády preventivně raději všechny… Paraziti! Chtějí potlačit postupně všechna lidská práva, lidem vsugerovat jakési zákony a potom je naučit navzájem se práskat a „nezákonné“ zákony obhajovat. Bude horší než kdysi s STB…Dochází tohle vůbec lidem, kteří konzumují denodenně nesmysly u televize atd…?
      Už dneska je schopný /“zaučený EU systémem“/ pracovník FÚ, napálit pokutu za malou chybu v přiznání, ale velké podvody tu nikdo neřeší…To se stává legálním, či co?
      Vláda je největší pasák parazitů v zemi, záměrně neřeší daňové úniky při vyplácení černých mezd, protože ví, že lidem nebude muset vyplácet vysoké důchody…Je toho nespočetně víc co neřeší, ale kde je zákon a právo? Právo a povinnosti vůči společnosti mají fungovat pro všechy stejně. Pokud tomu tak není, denně procházíme kolem těch o kterých jasně víme že zbohatli nepřirozeně rychle „ekonomickým tahy“, které vláda neošetřila, ba navíc ještě těmto lidem dává státní výhody a zakázky…, pak ti ostatní nemohou a nesmí být trestáni!
      Pakliže je pokutován řadový občan s nízkým příjmem a zlodějina se společensky toleruje, máme opravdu velký problém s chápáním práva. Uzavřela bych to asi takto – panel si nechat a poslat je všichni hromadně do háje… Ať řeší raději stání dotace na podezřelé velké „elektrické barony“…Jedou si v „bavoráku“ totiž z našich narůstajích daní!!!
      Až uvidíte, že někdo někomu za soukromou mini instalaci, která je zejména k vlastní spotřebě a nechce prodávat nic dál bude chtít udělit pokutu, učiňte jedno velmi důležité: POSTAVTE SE ZA SVÉ SPOLUOBČANY A KŘIČTE ZE VŠECH SIL! Kde je sounáležitost?
      KŘIČTE všude PRAVDU O VŠECH ZLODĚJINÁCH NA ÚKOR NÁS VŠECH, KTERÉ MAJÍ BÝT VYŘEŠENY LOGICKY A VÝZNAMOVĚ JAKO PRVNÍ VPOŘADÍ, PROTOŽE SE TÝKAJÍ I PRÁCE OSTATNÍCH!
      PRVNÍ A BASTA-TO BY MĚL BÝT ZÁKON!
      NE POTLAČOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV A PRÁVA NA SVOBODU!!!!!
      NE VNUCOVÁNÍ KUPOVAT ENERGII OD ENERGETICKÝCH „BARONŮ“. pŘECI TVRDÍ, ŽE TU MÁME ZVOLENOU DEMOKRACII A V DEMOKRACII MÁ ČLOVĚK PŘECI SVOBODNÉ PRÁVO NA TO, JESTLI BUDE SVÍTIT SVÍČKOU, BATERKOU, SOLÁRNÍM VLASTNÍM PANELEM, NEBO KOUPÍ PŘEDRAŽENÉ SLUŽBY ENERGETICKÉ MAFIE, PROTŽE VYDĚLÁVÁ TOLIK, ŽE SI TO DOVOLIT MŮŽE A ŠETŘÍ MU TO ČAS.
      A MIMOCHODEM-POKUD CHCE NĚKDO UMŘÍT NA ÚRAZ ELEKTRICKÝM PROUDEM, MÁ NA TO TAKÉ PRÁVO..JE TO JEHO ŽIVOT. JEDEN MINI PANEL URČITĚ OHROZÍ % MÉNĚ, NEŽ BLESK, OSTATNÍ AUTA NA DÁLNICI, NEBO NAŠE VLÁDA…

      Reagovat
    • 12. 4. 2013 (19.43)
      Trvalý odkaz

      PROTOŽE JESTLI SE HROMADNĚ NEZAČNEME BRÁNIT, PŘÍŠTĚ TO BUDE NAŘIZENÍ, ŽE SE NEMŮŽETE ZDARMA OPALOVAT BEZ POVOLENÍ.
      BUDETE MUSET NEJDŘÍVE ZA POPLATEK K LÉKAŘI A TEN VÁM VYSTAVÍ POTVRZENÍ, ŽE SMÍME ZDARMA UŽÍT 30 MINUT SLUNCE, DÁ NÁM ZA DALŠÍ POPLATEK ODEČÍTACÍ HODINY-ČIP NA ZÁPESTÍ A POSTAVÍ VEDLE VÁS 2 STÁNÍ ÚŘEDNÍKY ZA NAŠE DANĚ.., KTEŘÍ VÁS BUDOU KONTROLOVAT, JESTLI NEPODVÁDÍTE A PRÁSKAT „VELKÉMU BRATRU“
      LIDÉ PROBUĎME OPĚT SOUNÁLEŽITOST A ČIŇME – ŽIVOT NENÍ O POŽITCÍCH V TELEVIZI, O KONZUMU A SLIBECH…ŽIVOT JE O SKUTEČNÉM ŽIVOTĚ – NAŠEM – O NÁS, O LIDECH VEDLE NÁS, O PŘÁTELICH, O TÉTO ZEMĚKOULI, KDE VŠICHNI KROMĚ LIDÍ UŽÍVAJÍ VŠE PODLE ZAJETÉHO ŘÁDU JEDNODUŠE A PŘESTO BEZ POPLATKŮ…POPLATKY ZA ENERGIE ZAVEDLI PARAZITI…
      CO SE DĚLÁ V PŘÍRODĚ S PARAZITY? NO PŘECI LIKVIDUJÍ SE, NEBO REGULUJÍ;-)

      Reagovat
  • 21. 11. 2012 (5.47)
    Trvalý odkaz

    A jak to tedy bude, bude se to stahovat na již instalované ostrovní FVE ? mám už takovou malou pár set watů. Nebo jen pro nové budovy ?

    § 12 . Taky se píše kdo vykonává činnost…, tím se rozumí že trvale ne ? Pokud si nainstaluji novou ostrov.FVE sám, tak to přece nevykonávám.

    Reagovat
  • 19. 11. 2012 (18.01)
    Trvalý odkaz

    Pro X:
    „Pokuď mezi to patří i solidární zdravotní pojištění – pak prostě to jen povede k další revoluci – kdy lidé s podobnými názory s končí bez rozpaků na Gilotině.“
    ??? To jako že kdo má schopnosti se postarat o sebe sám, patří na gilotinu? Ó díky soudruhu – alespoň teď víme, co je ta vaše EU zač. Fascinuje mě, jak lidi vašeho typu, co nás zavlekli do EU, mají ještě tu drzost nás neustále přesvědčovat o „výhodnosti“ a „nezbytnosti“ tohoto rozhodnutí a jak je to všechno vlastně pro naše „DOBRO“. A strkají svůj nos do soukromých věcí lidí, kteří v takovém světi žít nechtějí!

    Reagovat
    • 12. 4. 2013 (19.08)
      Trvalý odkaz

      VÍTE CO BY BYLO ZAJÍMAVÉ? ROZDAT LIDEM OČÍSLOVaNÉ HLASOVACÍ LÍSTKY A ČÍSLA ZVEŘEJNIT VŠEM. SAMOZŘEJMĚ ZAKÁZANÁ JAKÁKOLIV PROPAGACE PRO NEBO PROTI TĚSNĚ PŘED HLASOVÁNÍM – JE TO MANIPULACE…LIDÉ BY MUSELI ODPOVĚDĚT NA TO, JAK SKUTEČNĚ ŽIJÍ A JAK BUDOU ŽÍT..
      SAMOZŘEJMĚ, ŽE ČÍSLA BY SE MUSELI ROZDÁVAT NA OBČANKU, ALE VOLNÝM VÝBĚREM JAKO LOTERIE, ABY SE BRÁNILO SOUKROMÍ. PAK BY SI KAŽDÝ MOHL ZKONTOLOVAT DEMOKRATICKY, KDE JE JEHO HLAS. PODLE TOHOTO PRŮZKUMŮ, BY SE DALO DOCELA DOBŘE ODHADNOUT, KOLIKA LIDEM V TÉTO ZEMI JDE DOBŘE PARAZITOVÁNÍ NA PRÁCI JINÝCH A OTVÍRÁNÍ BRAN NEPŘÍTELI, NEBO NECHOPNOST SI STAVĚT VLASTNÍ HUMÁNNÍ A SPRAVEDLIVOU – PROSPERIZUJÍCÍ ZEMI…PRÁCE TOTIŽ HODNĚ LIDÍ BOLÍ…A MYŠLENÍ TAKÉ…

      ZVEŘEJNILY BY SE JMÉNA VŠECH OBČANŮ. KTEŘÍ LÍSTKY VYZVEDLI ALE BEZ ČÍSEL-TY BY ZNALI JEN VLASTNÍCI LÍSTKŮ, OSTATNÍ BY SE MUSELY OKAMŽITĚ ZLIKVIDOVAT.
      HLAS SVÉHO ČÍSLA BY KAŽDÝ MOHL PŘEKONTROLOVAT V SEZNAMU PO ANKETĚ – VOLBĚ..
      DALA BYCH NA NĚ OTÁZKY TYPU: VĚŘÍTE EU, CHCETE DÁLE ŽÍT V SYSTÉMU EU?, SOUHLASÍTE SE SOUČASNÝM PRÁVNÍM SYSTÉMEM?….CHCETE KOMPLETNĚ VYMĚNIT VLÁDU?, VĚŘÍTE ŽE TOTO JE DEMOKRACIE?, CHCETE ABY LIDÉ, KTEŘÍ VIDITELNĚ RYCHLE ZBOHATLI NA TUNELECH FABRIK A PŘIŽIVUJÍ SE NA PRÁCI JINÝCH VELKÝM NEPOMĚREM MUSELI VRÁTIT VŠE STÁTU?…SOHLASÍTE S TÍM, KAM SE PENÍZE Z VAŠICH DANÍ INVESTUJÍ /VYČÍSLIT VŠECHNY POLOŽKY KAM -ANO-NE…/ TO BYCHOM ASI KOUKALI ŽE? ;-)….
      UNIE BY ŠLA K ŠÍPKU – NA STÁTNÍ DLUHY BYCHOM CENTRÁLNÍ BANCE ŘEKLI: „MAFIE VEN“….ZA SOUKROMÉ DLUHY SI VŠAK LIDÉ MOHOU OPRAVDU SAMI – KONZUM JE JAKO DROGA – SILNÍ VĚDÍ, ŽE TO JE HRA, KTEROU NEŘÍDÍ HRÁČ…

      Víte jak EU zvítězila v Chorvatsku? Lístky sice byly očíslované, ale média uveřejnili těsně před vobami informace, které byly těžko psychicky zvládnutelné pro seniory /produktivní člověk věděl, že je to blud, ale senior se nudil, čuměl celý den na bednu a neřešil jak zaplatit hypotéku jako 12 hodin pracující 30-60-cátník, co k volbám často ani nestihl zajít..Starší už přemýšlí jinak a má stále volební právo…Psychologové to ví – starý se bojí nouze a příliš mladý se dobře chytá na pozlátka…/ :
      „Nebudete volit pro, nebudete mít důchody a basta!!!“ A tak důchodci, zrádci národa a slabomyselní vykročili volit, v době kdy ostaní popadali dech…Závěr všichni znáte…

      Reagovat
  • 19. 11. 2012 (17.33)
    Trvalý odkaz

    Pro X:
    „Svitíte ve dne kvůli jiným – jste prostě lépe vidět – a dříve nebyl prokozatelně TAK HUSTÝ PROVOZ – lidé se třeba báli jezdit auty až do práce – aby nevzbudili nežádoucí pozornost na sebe od závodní výboru KSČM – dělník má jezdit do práce tramvají – tak velí socialismus.“
    Svícení automobilem přes sluneční den v LETNÍM období je zhovadilost a bohapusté mrhání energií. I takoví Rakušané to již pochopili a ustoupili od tohoto nesmyslu. A to je tam stejněhustý provoz, jako u nás a terén leckdy složitější. Navíc je svícení auty přes den BEZOHLEDNÉ nejen kvůli přír.prostředí, ale i vůči např. motorkářům, kteří takto v provozu zanikají. Ti by naopak měli svítit vždy. Do práce jsem za min.režimu jezdil jako dělník autem západní značky a nikomu to nevadilo – představte si to! Zrovna od Vás je to poučování o socialismu velmi úsměvné.

    „Kominík přímo měl nastarost určitý rajón – mysílm, že prostě přišel vždy – a vyjste ho museli pustit – on to měl co vím přímo nařízsený ten výmet komína.“
    Hm, ano, pokud bylo CO vymetat a pokud to majitel komínu neprovedl již sám. Ale málokdo se s tím obtěžovat, za ty peníze za výmet se většina majitelů neobtěžovala s tím špinit.

    „A technická snad povinná byla – stav auta prokozatělně kontrolovali policisté při silniční kontrole – opět mensší provoz takže vás mohli čatěji chytit – a ty již důkladnou jistě nařídit mohli.“
    Myslím, že to bylo účinnější, než dnešní systém zkorumpovaných TK. Na technickou šlo auto pouze při přepisu (změně majitele).

    Reagovat
  • 19. 11. 2012 (17.12)
    Trvalý odkaz

    Pro x:
    „A takže vás tam prostě nechaj asi uhořet – oni totiž z těch plamenů vytáhnou i obyvatele toho domu.“
    Byla řeč o „záchraně“ materiálních statků. Nezpochybňuji tím roli hasičů i jiných záchranářů při zachraňování životů.

    Reagovat
  • 19. 11. 2012 (17.09)
    Trvalý odkaz

    Pro x:
    „Samozřejmě že většina přežila – ti co holt spadli a nepřežili to tak toho rodiče oplakali – holt to byla ale jen zbytečná smrt.“
    Tomu se říká přirozený evoluční výběr, víte? Přežili ti šikovnější, event. chytřejší. Náhoda v tom málokdy hraje větší roli. Hlupáci na sebe svým chováním většinou pohromu přivolávají. Tím není dotčeno právo kohokoliv používat DOBROVOLNĚ jakékoliv ochranné pomůcky dle své úvahy (např. přilbu v automobilu, airbagy na motocyklu, brnění v hromadné dopravě :-D).

    „A i to zranění pokud ho přežil – jehož léčení placené z peněz nás všech – taky bylo větší než bez přilby.“
    S touto logikou zpoplatněte všechna léčení kuřáků, narkomanů, alkoholiků, adrenalinových sportovců, rizikových povolání, atd.,atd. – přece si mohou za své potíže sami, ne? Nikdo je k rizikovému chování přece nenutil…

    Reagovat
  • 19. 11. 2012 (8.41)
    Trvalý odkaz

    A jak to tedy bude, bude se to stahovat na již instalované ostrovní FVE ? mám už takovou malou pár set watů. Nebo jen pro nové budovy ?

    § 12 . Taky se píše kdo vykonává činnost…, tím se rozumí že trvale ne ? Pokud si nainstaluji novou ostrov.FVE sám, tak to přece nevykonávám.

    Reagovat
  • 10. 11. 2012 (15.50)
    Trvalý odkaz

    x: urcite nehodlejte, a hlavne se starejte sam o sebe a nechte ostatni at se staraji o sebe take. Diky. Vas mit za souseda, tak se dobrovolne stehuju 100 km daleko.

    Reagovat
  • 8. 11. 2012 (21.14)
    Trvalý odkaz

    „A vubec co je vam potom co me pojistovna vyplati a ne? Starejte se o sve pojisteni laskave.“
    Doufám, jen že na váš vyhořelý dům se nebudou pořádat sbírky – pro mě je dům luxusní věc – já bydlím ve starém paneláků kde každou chíli řvou televize lidí v důchodu na plný pecky – oni totiž již neslyší.
    A tak nehodlám aby vám na to pak ještě někdo přispíval.

    Reagovat
  • 8. 11. 2012 (21.06)
    Trvalý odkaz

    „To je princip VŠECH těch vylobbovaných povinných plateb ze ZÁKONA, i když platíte za něco, co vlastně nevyužíváte (případně minimálně), nebo si dotyčnou službu zajistíte kvalitněji sám. Socialismus EU v praxi.“

    Pokuď mezi to patří i solidární zdravotní pojištění – pak prostě to jen povede k další revoluci – kdy lidé s podobnými názory s končí bez rozpaků na Gilotině.

    A veřejná doprava – tak pojdem všichni auty – jenzže to nepojedem – dalších zhriba 50% lid9 cco používá v Praze MHD již zcela ucpe všchny silnice byŤ i bez autobusu a trmavají – je to dané prosotrem koli zabírá a tato nekonečná kolona se jen pomalu bude prodírat ulicemi.

    A záchranky a hasiči – na čistě soukromé bázi by vám řekli – při vetší nehodě nějkde jinde – nejbližší termín je až za 3 hodiny – instaltér též nepřiběhne ihned k vám domů.

    Reagovat
  • 8. 11. 2012 (20.59)
    Trvalý odkaz

    „kdy automobily nemusely ve dne svítit, neměly bezpečnostní pásy ani dětské sedačky, nebyly povinné zimní pneumatiky ani technické kontroly, motocyklista mohl jet i bez brýlí, kominíka jsme zvali dle vlastního uvážení“

    Svitíte ve dne kvůli jiným – jste prostě lépe vidět – a dříve nebyl prokozatelně TAK HUSTÝ PROVOZ – lidé se třeba báli jezdit auty až do práce – aby nevzbudili nežádoucí pozornost na sebe od závodní výboru KSČM – dělník má jezdit do práce tramvají – tak velí socialismus.

    Kominík přímo měl nastarost určitý rajón – mysílm, že prostě přišel vždy – a vyjste ho museli pustit – on to měl co vím přímo nařízsený ten výmet komína.

    povinné zimní pneumatiky – opět aut je na silnicích trochu více a tak i proto ty bezpečnostní pásy.
    A technická snad povinná byla – stav auta prokozatělně kontrolovali policisté při silniční kontrole – opět mensší provoz takže vás mohli čatěji chytit – a ty již důkladnou jistě nařídit mohli.

    Reagovat
  • 8. 11. 2012 (20.52)
    Trvalý odkaz

    „Co nezničil požár, zničili HASIČI?“
    A takže vás tam prostě nechaj asi uhořet – oni totiž z těch plamenů vytáhnou i obyvatele toho domu.

    Reagovat
  • 8. 11. 2012 (20.50)
    Trvalý odkaz

    „I na těch bicyklech jsme jako děti drandili bez přileb!“
    Samozřejmě že většina přežila – ti co holt spadli a nepřežili to tak toho rodiče oplakali – holt to byla ale jen zbytečná smrt.
    A i to zranění pokud ho přežil – jehož léčení placené z peněz nás všech – taky bylo větší než bez přilby.

    Reagovat
  • 8. 11. 2012 (19.57)
    Trvalý odkaz

    Prosím a bylo by možné ono trestací ustanovení
    zákona zde vložit?

    Reagovat
  • 8. 11. 2012 (5.43)
    Trvalý odkaz

    Technická: 150V DC zcela určitě není bezpečné napětí. Tím je 100V DC, a to pouze v prostorech bezpečných (v nebezpečných prostorech, např. venku je to jen 60V DC).

    Reagovat
  • 7. 11. 2012 (11.58)
    Trvalý odkaz

    Co pořád řvete :) . Udělá se to tak, jak se to dělá s jinými věcmi. Prostě si to postavíte sami, pak přijde osoba oprávněná a dá vám štempl, že je to ok a že to postavila. Vezme si za razítko nějký ten litřík a bude vystaráno. :))

    Reagovat
  • 7. 11. 2012 (9.29)
    Trvalý odkaz

    Pro M: Já vím, samozřejmě. Ta 1.os.množ.čísla byla myšlena ironicky. Jinak naprosto souhlasím – pykáme za demenci jiných. Já do EU (tak jak je koncipována) také nechtěl, a snažil jsem se ostatní varovat – kam se to vlastně řítíme. Dokonce jsem byl jedním EUfanatikem napaden.
    Pro X: Víte, že je obecně známé rčení: „Co nezničil požár, zničili HASIČI?“ Ostatně, doma mám nádrž o obsahu 45m3 vody, hasící zařízení rovněž, a kvalitně navržené zařízení se při přetížení vypne samo, případně jej vypnu na dálku. Pojišťovny jsou banda zlodějů a vydřiduchů. A vždycky mě dojímá snaha nějakého „dobrodince“, odřít vás o peníze pod záminkou zachování vaší bezpečnosti nebo blaha. To je princip VŠECH těch vylobbovaných povinných plateb ze ZÁKONA, i když platíte za něco, co vlastně nevyužíváte (případně minimálně), nebo si dotyčnou službu zajistíte kvalitněji sám. Socialismus EU v praxi.
    Pane Bednáři, vidím to úplně stejně: Jak jsme to jen mohli přežít?! I na těch bicyklech jsme jako děti drandili bez přileb!

    Reagovat
  • 7. 11. 2012 (8.58)
    Trvalý odkaz

    Ve sněmovně i senátu sedí banda idiotů, kteří si tímto uzákoněním nahrabou víc peněz a jejich peněženky to tudíž nezatíží, zatímco zbytku obyvatel ČR ano. Tento zákon se týká i energetických štítků na budovy, které budou povinné, pro stavbu, kterou budete chtít postavit i prodat. (http://tn.nova.cz/zpravy/ekonomika/energeticky-stitek-na-dum-vas-vyjde-az-na-6-000-korun.html) Vzhledem k tomu, že si ho díky studiu na VŠ umím vytvořit sama a vím co to obnáší za „pracnost“, mi to přijde jako směšné vytahování peněz z lidí. Kdo potřebuje papír na to, že když koupí starý barák z 40. let, tak z něho zjistí, že nevyhovuje na požadavky nízkoenergetického domu? To je přece jasné i bez štítku!
    Stará nemovitost vč. spotřebičů, pokud má dokumentaci ( většinou ne), prostě nevyhoví. Druhá věc je, že způsobilá osoba stejně vytváří štítek podle použitých stavebních materiálů, a spotřebičů, které jsou součástí stavby a kolikrát ani sám majitel neví z čeho všeho je dům postaven, tudíž se ztráty energie ani nedají kvalifikovaně posoudit. A stejně jako u odhadců nemovitostí, kteří tyjí z toho, že je povinnost ocenit stavbu k prodeji i koupi, bude toto další smyšlený cár papíru, který bude udělán podle toho co vyhovuje oběma stranám. Za úplatek lidí ochotné jej přijmout =“odborníků“( a je jich dost že?) udělají výstup takový, aby se líbil ( to se týká novostaveb ).Prostě jsou to zbytečnosti, které nás budou stát další peníze!! A co hůř je to povinnost!

    Reagovat
  • 6. 11. 2012 (20.54)
    Trvalý odkaz

    Jsem příslušníkem generace, která výrůstala v prostředí, kdy automobily nemusely ve dne svítit, neměly bezpečnostní pásy ani dětské sedačky, nebyly povinné zimní pneumatiky ani technické kontroly, motocyklista mohl jet i bez brýlí, kominíka jsme zvali dle vlastního uvážení, dům nemusel mít energetický štítek, atd, atd. A navíc – byla to doba děsivé totality.
    JAK JSME JEN MOHLI PŘEŽÍT! :-)

    Reagovat
    • 12. 4. 2013 (21.16)
      Trvalý odkaz

      Překvapivě dobře, klidně, více společné zábavy s přáteli…, jen méně pozlátka, falešných slibů, konzumu a státního dluhu…
      Stát okrádalo méně lidí… Tímpádem méně se platilo z našich daní na záměrné pochybení veřejných orgánů…Měli jsme svou armádu a rajčata krásně voněli. V televizi byli stejné nesmyslné politické proslovy na obranu stávajícího sytému, jen se tam politici navzájem tak veřejně a trapně nepředváděli jako dnes /to je opravdu odporná ostuda…/…Ovoce a kukuřice nebyli GMO. Pomeranče měli silně šlupky a byli třeba z Kuby…
      Venku před barákem sousedi hráli volejbal, opěkali spolu buřty. Semtam byl nějaký práskač, ale já asi měla štěstí, žádný nás nikdy neotravoval, páč jsme byli spokojený, že máme práci, z práce na jídlo a nájem bez stresu… Netoužila jsem po tom abych zdědila zpět fabriku, kde budu vykořisťovat jiné, abych měda na luxusní zámek a dovolené kolem světa…
      Voda teče všude, prší také všude, všude také svítí slunce…

      Ještě pár let a do té ciziny se na dovolenou stejně dostatnou jen ti, co hodně nakradli a pečou dotace s Unií. Unie bude omnoho tvrdší režim než ten co pamatuji a děti bývalých služebníků služby se 3 písmeny budou mít v unii výsadní postavení a práva… Ostaní budou jen platit plyn, elektřinu, daně, polatky, kolky,….

      Nemám nic proti slovu kapitalismus, kdyby se řídíl morálními zásadami v podnikání… Tak to ale není. Nárust v životní úrovni byl neúměrně rychlý a mnohým lidem to nenávratně poškodilo charaktery a vnímání reality i důsledků konzumního užívání…
      Vidím denně co se dá koupit za nekvalitní jídlo v supermarketech, jak je omezený výběr dodavatelů papriky, rajčat, základních potravin..salátů…
      Odporná chuť bez chuti, GMO, poškození trávicích enzymů v těle lidí i zvířat, následně rakoviny trávicích orgánů…
      Důchodci už teď mají na jídlo tak málo, že se krmí rohlíky a esterifikovanými tuky…
      Záhadně skoro vůbec nepřibývá žádný nový dodavatel potravin-tedy bohatnou jen ti vyvolení…
      Do důchodu se dostali už i lidé, kterým podnikatelé platily půl platu načerno. Berou třeba jen 8-9.000/měsíčně, energie, pronájmy, fondy oprav, poplatky… Živoří už teď… Státní úředníci vědomě nekontrolují vyplácení mezd načerno. Položily by se 3/4 podnikatelů…Z toho 2/4 protože jedou nadoraz a ostatní protože by už nenakradli na neúměrný luxus oproti ostatním…
      Kdybych veřila v peklo, byla by unie Ďábel!

      Reagovat
  • 6. 11. 2012 (20.52)
    Trvalý odkaz

    Komu není rady, tomu není pomoci, klidně se dál rozčilujte nad hloupostmi…

    Jo a to blábolení o neškodnosti 120V a 60A – a vůbec nemusí působit současně jak uvádíte zase jenom vy… – (plus další okolo neškodných baterií…) jsem se dočetl někde hned na začátku této pseudodiskuse…

    Ostatně i další vaše sdělení jsou dostatečným projevem vašich znalostí a kvalit… Tak si to užijte…

    Reagovat
    • 12. 4. 2013 (20.48)
      Trvalý odkaz

      Když se probírala ve škole literatura, obvykle se pak učitelka ptala, co tím bylo myšleno. Už tehdy se třída selektovala na velmi prozíravé a bystré a omezené s úzkým záběrem pohledu bez výraně sociálního vnímání a vnímní důsledků…
      Nekdo si před okno posadí maličký topol a někdo růžový keř…Za pár let ten rozdíl rozhodně někdo pozná;-)))
      Podstatou diskuse nejsou detaily uvedených příkladů, ale hrůznost mafiánského zadávání povolení a zakázek státem a omezování práv občanů už i v malých rozměrech. Toto utlačování se rozrůstá dál a dál…Takže kdo má dobrou obrazotvornost ví, že to nezkončí dobře…

      Reagovat
  • 6. 11. 2012 (18.23)
    Trvalý odkaz

    toska: naopak, ten kdo nevi co pise jste vy. Prectete si zakon.

    — Už jenom tvrzení, že napětí přes 100 V nebo proudy 60A jsou neškodné…, jasně potvrzují, že pisatel netuší, co píše.

    A to myslite ze si to napeti a ten proud bude nekdo rvat do zadku nebo co? Boze za co… A myslite ze jeden 40Wp panel dava 100V 60A? Ovsem ani 40Wp panel nesmite dle novely instalovat. Melete proste hovadiny a vubec nevite o cem.

    Ten zakon postihuje i ty, co velmi dobre vedi co je to 60A pri 100V, tedy osoby vzdelane v oboru elektro, ktere takovou instalaci take nesmeji provest, byt maji dle soucasne legislativy vzdelani a opravneni provest revizi.

    x: Pojišťovnu taky nebude zajímat, že by vám v případě požáru měla proplatit pojistku – prostě měl jste tem věci, které byli neschválené a podle znaleckého posudku požářiště byli i jeho příčinou.

    Pojistovna at jde dohaje. Ja se pojistit nechci a od pojistovny samozrejme nic chtit nebudu. A vubec co je vam potom co me pojistovna vyplati a ne? Starejte se o sve pojisteni laskave.

    — Soudce taky nebude zajímat, že jste to jen nevěděl jak může akmulátor explodovat – až vám bude vyměřovat trest za zmrzačení vlastního dítěte co si prostě jen v době vačí nepozornosti trosku hrálo v blízkosti akumulátorů.

    Prelozeno:

    Soudce taky nebude zajímat, že jste to jen nevěděl jak může **plynová bomba** explodovat – až vám bude vyměřovat trest za zmrzačení vlastního dítěte co si prostě jen v době vačí nepozornosti trosku hrálo v blízkosti plynoveho varice.

    Mimochodem co je vam po detech ostatnich? Starejte se o sve deti a cizi nechte cizim ano? Do tech vam lautr nic neni.

    Reagovat
  • 6. 11. 2012 (17.19)
    Trvalý odkaz

    Zákon jsem nečetl ale dle toho, co je zde uvedeno, se s velkou mírou pravděpodobnosti jedná o pouhou neznalost zbytečně se rozčilujícího¨se davu. Už jenom tvrzení, že napětí přes 100 V nebo proudy 60A jsou neškodné…, jasně potvrzují, že pisatel netuší, co píše.

    Takže to chce zklidnit hormony a pořádně vnímat text zákona a buďte rádi, že jme v EU…

    Reagovat
    • 12. 4. 2013 (20.39)
      Trvalý odkaz

      Tak to tedy ne!!! EU je velký nesplněný sen jednoho hodně moc asociálního pána s knírkem pod nosem…
      Tam být nechci!!!

      Reagovat
  • 6. 11. 2012 (16.24)
    Trvalý odkaz

    A k té novele bude zřejmě vyhláška a ta řekne co je k čemu potřeba jaká kvalifikace – prostě to snad upřesní.

    Reagovat
    • 12. 4. 2013 (20.37)
      Trvalý odkaz

      Taky si nejdřív postavím na pozemku postel a teprve pak začnu kolem ní stavět dům:-)))
      Jéé to je bezva nápad:-)

      Reagovat
  • 6. 11. 2012 (16.21)
    Trvalý odkaz

    „jaké ZDROJE pro tyto spotřebiče si ve svém domě a za své prostředky pořídím.“

    Hasičum taky pak nikdo též nenařídí hasit objekt co je díky fotovoltaice a měničům stále pod proudem – když to nejde vypnout.

    Pojišťovnu taky nebude zajímat, že by vám v případě požáru měla proplatit pojistku – prostě měl jste tem věci, které byli neschválené a podle znaleckého posudku požářiště byli i jeho příčinou.
    Soudce taky nebude zajímat, že jste to jen nevěděl jak může akmulátor explodovat – až vám bude vyměřovat trest za zmrzačení vlastního dítěte co si prostě jen v době vačí nepozornosti trosku hrálo v blízkosti akumulátorů.

    Buď to máte v pořádku a ste si tím jistej a pak poneste veškeré následky v případě nehody a nebo se finnačně budete hojit na tom kdo to tam instaloval a i on bude odsouzen, pokud to někoho zran¨í.

    Reagovat
    • 12. 4. 2013 (20.35)
      Trvalý odkaz

      jj
      V této zemi mizí kvatitní všeobecná osvěta – učení, vzdělávání…
      Zavádí se pouze otroctví poplatky a práskačtví, a informační nesamostatnost…

      Tímpádem vše co potřebujeme už jen za poplatek
      Tomu říkám lichva. I staří sicilští mafiáni by se od Unie mohli lecos přiučit;-)

      Reagovat
  • 6. 11. 2012 (10.31)
    Trvalý odkaz

    Roman:

    „To jsme přece v roce 2004 chtěli, když jsme se v referendu vyslovili pro vstup do EU?!“

    Takhle polozene vety jsou špatně. Ja nic takoveho nechtel a nebyl jsem pro vstup do EU. V mem okoli taktez. Takze spise nez pausalne napsat „to jste chteli“ by bylo lepsi napsat „ti co to chteli“. A mezi nama ti co to chteli by meli nest dusledky a tedy pro instalaci FVE si zaplatit osobu opravnenou. Ti co pro EU nehlasovali by meli tohoto byt usetreni. Prece neni mozne aby jedni doplaceli na debilitu druhych. Nejradeji bych nasel prvniho dementa ktery hlasoval pro EU a vytriskal z neho penize na osobu opravnenou, nebo 100K na pokutu. Jsem rozcilen doruda. Na takove zmetky nemyslici.

    Ale jinak s vami souhlasim.

    Reagovat
  • 6. 11. 2012 (9.42)
    Trvalý odkaz

    Pro jistotu se obrátím na osobu odpovědnou za manipulaci se střelnou zbraní a nechám ty zmrdy postřílet. Svoboda se chránit ještě může. Tedy ti, kteří schválili onu zhovadilost, se nedrží zákona a nutí mě dodržet zákon s nakládáním střelné zbraně :-)

    Reagovat
  • 6. 11. 2012 (6.50)
    Trvalý odkaz

    Vážení diskutující, prosím přečtěte si nejprve celé znění této novely zákona.
    Ten zákon vůbec neřeší bezpečnost, neřeší ani vyhlášku 50, neřeší jen FV elektrárny a pod.
    Ta novela zákona měla řešit (tedy podle toho kdo jej předložil vládě ke schválení) jedinou věc – efektivní využití energie obnovitelných zdrojů.

    Jistá lobystická skupina však této novely (zne)/(vy)užila takovým způsobem, že v podstatě zcela obrátila smysl zákona a na místo usnadnění využití energie obnovitelných zdrojů ten zákon řeší finanční zajištění úzké skupiny fyzických osob, budoucích tzv. ‚osob oprávněných‘ a ostatním občanům (majitelům nemovitostí) využití obnovitelných zdrojů zakazuje, pokud nezaplatí osobám oprávněným.

    http://www.sbirka.cz/POSL4TYD/NOVE/12-318.htm
    (paragraf 10d a vše co s ním souvisí)

    Zákon prý vychází z požadavku směrnice EU 2009/28/ES:
    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:140:0016:0062:cs:PDF

    ale zcela opomíji jednu klíčovou větu z té směrnice:
    (43) Příslušné orgány by s cílem podpořit příspěvky jednotlivých občanů k cílům stanoveným v této směrnici měly zvážit možnost, že by při instalaci malých decentralizovaných zařízení na výrobu energie z obnovitelných zdrojů bylo povolení nahrazeno pouhým oznámením příslušnému orgánu.

    Reagovat
  • 6. 11. 2012 (0.06)
    Trvalý odkaz

    dlabas, Petr: Ohřívat vodu fotovoltaikou je nesmysl. Je mnohem lepší ji ohřívat přímo, termosolárními kolektory. Z jednoduchého důvodu:
    Fotovoltaické panely mají účinnost přeměny cca 15-20%, TERMOSOLÁRNÍ deskové přibližně 85% (záleží na okolní teplotě), vakuové trubice cca 95% (a ohřívají i když je okolo -20st.C). Pokud tedy dopadá na 1m2 1kW energie slunečního svitu (což je u nás tak v červnu), získáte fotovoltaikou max.200W, z vakuovek ale více jak 900W energie – byť tepelné. O tu ale přece při ohřívání vody jde, ne?
    Ke článku samotnému: Vítejte v realitě přeregulované socialistické EU. To jsme přece v roce 2004 chtěli, když jsme se v referendu vyslovili pro vstup do EU?!
    Osobně: Tak jako se nehodlám nikoho ptát (či poníženě žádat o souhlas), jaké SPOTŘEBIČE si smím doma pořídit, stejně tak se nehodlám doprošovat (či za to ještě platit), jaké ZDROJE pro tyto spotřebiče si ve svém domě a za své prostředky pořídím. Ať mi všichni posl/ranci vlezou na hrb i s EU!

    Reagovat
  • 5. 11. 2012 (20.40)
    Trvalý odkaz

    Tak tedy nevím. Proč takový zákon. Na jednu stranu by se dalo argumentovat tou bezpečností- nebezpečností. Na druhou stranu, jak říká výše q 41, celý život je nebezpečný. Kde je ta pravá míra věcí?
    A jaký je pravý úmysl pro zavedení takového zákona? Jako máma jsem nakloněna opatrnosti. Přesto se nemohu zbavit silného dojmu, že mnoho zákonů a předpisů posledních let je cestou k nesvéprávnosti lidí. Takže ta krásná svoboda, kterou nám tak otloukají o hlavu, může skončit čirým otroctvím.

    Reagovat
  • 5. 11. 2012 (17.53)
    Trvalý odkaz

    Vše jsem psal do diskuze jako důkaz co jsou schopni provést ostaní a né vy sám – což jsem již dříve pochopil.

    Reagovat
  • 5. 11. 2012 (17.51)
    Trvalý odkaz

    Vše jsem psal do diskuze jako důkaz co jsou schopni provést ostaní a né vy sám – což jsem již dříve pochopil.

    Reagovat
  • 5. 11. 2012 (17.45)
    Trvalý odkaz

    To říkám do obecné diskuze zde né vám jako důkaz – vy jste opravdu znalá vyjímka – ovšem né u každého tomu tak je.

    To si ostatní čato neuvědomují co jsem sem psal.

    Reagovat
  • 5. 11. 2012 (17.41)
    Trvalý odkaz

    „Akumulátor prostě má trošku větší proudy než 8 tužkovek co taky dodaj 12V – ti prostě do zkratu nedaj klidně i 100A jako olověný akumulátor.“

    Tohle rikate vy me, ktery ma v suterenu 800Ah olovene trakce s pretlakovymi ventily, ktery je pravidelne kontroluje, desulfatuje, doliva destilku, meri hustotu, kazde dve minuty 24/7 uz nekolik let loguje napeti a proud tekouci z nich a do nich a balancuje serioparalelne zapojene vetve 12V aku pro 24V system? Tak ja vam na to odpovim take jednou radou. Vedel jste ze nosit drivi do lesa je totalni blbost?

    Koncim s diskuzi. Nemam cas donekonecna argumentovat cloveku, ktery jako argument pouzije uplnou blbost (a ze jich takovych nekonecnych argumenteru par ve svem okoli taky mam) jen proto aby argumentoval a cloveka uargumentoval. Vzdavam to. Podotykam ze nemam elektrovzdelani ani 50ku tykajici se bezpecnosti prace. Je to muj konicek pred kterym mam respekt.

    Domluvil jsem. Tedy dopsal jsem. Zaverem: Novela je tezka lobbysticka prasarna at se vam to libi nebo ne.

    HOWGH! dobrou noc.

    Reagovat
  • 5. 11. 2012 (17.37)
    Trvalý odkaz

    „No tak ten zvonkonvy drat ukapne a je obvod prerusen jen to fikne“

    Prostě pokud tenkým drátem propjíte silné proudy nejlépe při zkratu tak prostě může zhořet – zkusit si propojit jím akumulátor kapacity jako v autě – ta izolace vám v prostě začne hořet – prostě ona stačí chytit než se to přeruší roztavením.
    A nebo trvalým přehříváním ten plast ne něm též chytne – prostě dochází k něm v chemíckým změnám rozkladu a ty produkty toho roklady již chytnou dobře.

    Reagovat
  • 5. 11. 2012 (17.30)
    Trvalý odkaz

    x: Ja v novele vidim pokutu za svepomocnou instalaci fotovoltaickeho panelu (definice zarizeni vyuzivajicich OZE) a nikde nevidim vyjmuti ostrovnich systemu, nebo specifikaci do jakeho vykonu tohle plati. Nebo plati ze je psano A ale plati B? No tak k cemu je pak ten text te novely? Znamena to ze i ostatni zakony hovori o tom ze je zakazano delat A ale kdyz A udelate nikdo vas za to nepotresta? Tak pak tomu nerozumim uz vubec.

    ano, ja taky videl lidi, kteri tahaji v POE 220VAC a vy myslite ze temto lidem to lze zakazat zakonem? Ne .. tento zakon tresta i ty co si to umi udelat poradne a maji pred tim respekt. Takovym lidem, kteri pred tim nemaji respekt to lze zakazat jedine tak, ze jim samotnym to ublizi. Tim okamzikem respekt ihned ziskaji. Zakonem strilime tezce mimo terc a mlatime uplne jine lidi, nez jsme mlatit chteli.

    ja nejsem vas bastlici kamarad, mam pred tim respekt, vse si nekolikrat overuji, konzultuji to svobodne (ne prikazem) s elektroodborniky pokud si v necem nejsem jist a „3x merim a jednou rezu“. I kdyz jak pisete jsem vyjimka tak zakon pri rozsireni a tedy instalaci dalsich panelu postihne i me. Naopak rekl bych ze vyjimka je vas bastlkamarad, ktery pred tim proste nema respekt. Takovemu je zakon uplne u paty a bude to delat a ohrozovat okoli i bez zakona i se zakonem.

    Reagovat
  • 5. 11. 2012 (17.27)
    Trvalý odkaz

    Od té doby co jsem vyměnil v jednom zařízení své konstrukce 3 ploché baterie za malý gelový olověný akumulátor a přívodní vodiče mi začali při zkratu div né hořet – opálálené izolace (a naštěstí jen přepálený jeden spoj místo pojisty zafungoval) – tak vím co to způsobí a doplním to pojistou na kabelu – a te jsem slaboporoudař elektronik – holt né každý si vše uvědomí.

    Reagovat
  • 5. 11. 2012 (17.22)
    Trvalý odkaz

    „nebot jak pisete je to nebezpecna technologie a tim padem zcela nepouzitelna. “

    Nebezpečná při nespávné instalaci – jeden kamarád měl na chatě dřevěné – od akumulátoru(bez panelů – s nima jsem mu radil od koho bylo to před lety) k lampičkám tažené salbým drátem – což by jěstě šlo – ovšem bez pojistky – prý to není 220V a tak to nemůže nikoho zabít tak k čemu prý pojistky – holt požár při zkratu už nedomyslel.

    Akumulátor prostě má trošku větší proudy než 8 tužkovek co taky dodaj 12V – ti prostě do zkratu nedaj klidně i 100A jako olověný akumulátor.

    To je právě to co mnoho laiků dle mne netuší.

    Reagovat
    • 5. 2. 2013 (15.43)
      Trvalý odkaz

      Prosím vás, nevím, co tady řešíte. Samozřejmě, že když budu chtít doma provozovat rychlovarnou elektrickou desku s elektrickou troubou, tak si pozvu elektrikáře, aby mi tu třífázovou 7KW potvoru zapojil. Stejně tak, když budu chtít na střechu umístit 5KW FVE, tak si na to také zjednám firmu. Jistě, mezi generátorem a spotřebičem je jistý rozdíl, ale to co mi jednoznačně uniká a zřejmě i vetšině diskutujících zde je, že na to MUSÍ být zvláštní povolení a zvláštní ZÁKON.

      Reagovat
      • 10. 2. 2013 (23.47)
        Trvalý odkaz

        díval jsem se na Hlasování, ve druhém kole to bylo na „body“ dost těsné a a je vidět že sociální demokracie opět podržela i lidmi kteří v prvním kole nehlasovali či dokonce hlasovali v prvním kole proti!…je to banda a to i Chvojka za ČSSD ketrý byl kroužkováním vytažen do sněmovny z posledního místa kandidátky…politické strany prostě selhali ve zprostředkovávání demokracie, je třeba změnit volební zákon! to je klíč ke SKUTEČNÉ DEMOKRACII!

        Reagovat
      • 12. 4. 2013 (20.22)
        Trvalý odkaz

        Ano, ať vybírají pokutu a klidně vysokou pokud to nainstaluje neodborník, ale jen v případě, že dojde k poškození cizího majetku, nebo cizího života. Pak by se to dalo nazvat demokratickým zákonem, který nepotlačuje lidská práva a svobody…EU se snaží lidem vsugerovat, že jsou nesvéprávní pitomci, kteří potřebují nepřetržitý dozor za nikdy nekončící polatky…. Místo doporučení ustanoví zákaz! Budem tu jak v Ghetu….

        Reagovat
    • 10. 2. 2013 (23.10)
      Trvalý odkaz

      ano super napsaný článek, ano farmaceutická, energetická a další mafie ovládá politické strany a ty vše uzákoňují hlava nehlava, ústava neústava!..hlavně že to sype… je třeba do řízení země dostat lidi moudré je čas ozdravit demokracii a otevřít světu nové myšlení a technologie ne pro byznys ale pro lidi! 8.3. hradčanské náměstí Praha od 9h proti všem politickým stranám , za změnu volebního zákona bez politických – mafiánských stran http://www.sk-de.cz …ano chápal bych kdyby tuto sadu musel revizí provést elektrikář kterých jsou tisíce ale nějaký proškolený od ministerstva :)ú…trafikanti zlodějský!

      Reagovat

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *